آخرین تحولات لبنان

عصر امروز دومین اجتماع بزرگ مردم مشهد پس از اعلام قطعی شهادت سید حسن نصرالله در میدان شهدای این شهر برگزار شد، مردم مشهد آمده بودند تا از مسئولان کشور بخواهند که هرچه زودتر انتقام خون این سید عزیز را از دشمن غاصب بگیرند.

انتقام؛ خواست عمومی مردم مشهد از مسئولان

به گزارش قدس خراسان، همه چیز از ۱۳ دی ما ۱۳۹۸ آغاز شد، از همان صبح جمعه‌ای که با خبر تلخ ترور حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس توسط آمریکای جنایتکار روبرو شدیم و داغی غریب بر دل‌هایمان نشست، اکنون هر داغی که بر دلمان می‌نشیند را با آن غم عظیم مقایسه می‌کنیم، اما ۱۴۰۳ سال عجیب‌تری است و هر گاه آمدیم لباس عزا را از تن دربیاوریم با داغی تازه روبرو شدیم، از پرواز ناتمام اردیبهشت که رئیس جمهور عزیزمان را از ما گرفت، شروع شد، بعد هم ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران توسط دستگاه جاسوسی اسرائیل خبیث و جنایتکار و اکنون نیز در حال تجربه غمی دیگر هستیم که همچون غم شهادت سردار دل‌ها، سخت و سنگین است، و آن ترور سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در ضاحیه بیروت توسط سگ هار منطقه است، داغی که تمام محور مقاومت را عزادار کرده است و مردم کشورهای این محور هر کدام به‌صورت خودجوش با برگزاری تجمعات مختلف این ترور ناجوانمردانه را محکوم و در رثای شهادت این مرد مجاهد و بزرگ مقاومت عزاداری کردند.

در ایران نیز از روز گذشته تجمعات گسترده‌ای در شهرهای مختلف برگزار شده است و عصر امروز دومین اجتماع بزرگ مردم مشهد پس از اعلام قطعی شهادت سید حسن نصرالله در میدان شهدای این شهر برگزار شد، با وجود سردی هوا شاهد حضور پرشور مردم در این اجتماع همبستگی با مردم لبنان هستم، کودکانی که بر دوش پدرها و مادرهای خود به این اجتماع آمده‌اند، گویای این همدردی عمیق با مردم مظلوم لبنان هستند، مردم مشهد داغی بزرگ بر دل دارند اما صبور و امیدوار با مشت‌هایی گره کرده، آمده بودند تا از مسئولان کشور بخواهند که هرچه زودتر انتقام خون این سید عزیز را از دشمن غاصب بگیرند.

در این اجتماع مردمی شاهد رقص پرچم‌های ایران، فلسطین و حزب الله لبنان و پوسترهای از تصویر شهید سیدحسن نصرالله در دستان مردم هستم، سربندهای «مرگ بر اسرائیل» و «ما ملت امام حسینیم» نیز بر پیشانی‌ها بسته شده است و همه چیز مهیای برگزاری یک مراسم بزرگ برای محکومیت رژیم منحوس صهیونیستی و عزاداری برای سید مقاومت است.

با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و صلوات خاصه مراسم به‌صورت رسمی آغاز می‌شود، گروه سرود گلدسته‌های حرم که نوجوانان مشهدی آن را تشکیل می‌دهند، با خواندن سرودی مهدوی آمادگی خود را برای همراهی با امام مهدی(عج) در عصر ظهور اعلام می‌کنند.

پس از پایان سرود نوجوانان مشهدی، مردم با شعار لبیک یا حسین(ع) به استقبال اشعار انقلابی حجت الاسلام مؤید می‌روند، حجت الاسلام مؤید که پسر مرحوم سیدرضا مؤید از شاعران بزرگ آیینی مشهد است، در اشعاری در رسای خبر تلخ شهادت سید حسن نصرالله می‌گوید: «خبری تلخ و ناگوار آمد/ دل آزادگان دهر گرفت/ رنگ ماتم گرفت حزب الله/ آه پیچید و رنگ شهر گرفت». او در ادامه با اشعار حماسی خود در رسای حضرت علی(ع) و درخواست انتقام از اسرائیل جنایتکار را برای این ترور وحشیانه خواستار می‌شود، مردم نیز او را با شعار «مرگ بر آمریکا» و «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست»، همراهی می‌کنند.

حضور پرشور مردم و رقص پرچم‌ها و شعارهایی که هر کدام از سویدای دل این مردم در می‌آید، تنها گوشه‌ای از خواست عمومی مردم ایران برای انتقام خون شهیدان طریق القدس است. تجمع‌کنندگان مشهدی در این مراسم با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «اسرائیل عدو الله»، «آمریکا عدو الله» و «لبیک یا نصرالله» ترور خبیثانه و ناجوانمردانه دبیرکل حزب الله لبنان را محکوم می‌کنند و با شعارهای خودجوش همچون «مسئولین، انتقام انتقام» و «سپاه انقلابی، انتقام انتقام» خواستار انجام عملیات مستقیم نظامی از خاک ایران به اسرائیل در پاسخ به ترور رهبران مقاومت منطقه می‌شوند.

در ادامه گروه سرود گلدسته‌های حرم از وعده حتمی خدا برای شکست مستکبران عالم و حکومت مستضعفان بر جهان می‌خواند.

نکته قابل توجه این اجتماع مردمی حضور همه نسل‌ها است، کودکانی که در این هوای سرد پاییزی به‌همراه مادران و پدران خود به این اجتماع آمده‌اند، به‌صورت جالبی با هر شعاری همراهی می‌کنند، یکی از پسر بچه‌ها با کاور لباسی نظامی که رویش نوشته است کماندو و اسلحه‌ای پلاستیکی در دست، گویی دارد مشق رزم می‌کند.

در ادامه مردم با شعار لبیک یا حسین(ع) به استقبال حاج احمد واعظی، مداح اهل بیت(ع) می‌روند و او را با هر فرازی که می‌خواند، با شعارهایشان همراهی می‌کنند.

اولین گزینه ما باید گزینه نظامی برای مقابله با اسرائیل باشد

به سراغ برخی از تجمع‌کنندگان می‌روم تا با آن‌ها گفت‌وگویی داشته باشم، خانم مقدم، 38 ساله درباره شهادت سید مقاومت می‌گوید: سیدحسن نصرالله 32 سال رهبر شیعیان لبنان بودند، خودشان در این سال‌ها به‌دنبال شهادت بودند، چرا که پیرو مکتب امام حسین(ع) بودند، ایشان عاقبت بخیر شدند و اکنون وظیفه ماست که راه ایشان را ادامه دهیم.

او از دولت و شورای عالی امنیت ملی خواست که از اسرائیل جنایتکار انتقام بگیرند و می‌افزاید: اکنون که اسرائیل برای ترور رهبر انقلاب نیز تهدید کرده است، باید حرکت جدی انجام دهیم، چرا که ما از نظر نظامی اکنون قوی هستیم، مسلمانان باید پشتیبان یکدیگر باشند و در مقابل نفوذ منافقان بایستند.

مقدم که خود خودجوش برخی شعارهای مطالبه‌گرانه را در این تجمع سر می‌داد، ادامه می‌دهد: اکنون مردم باید مطالبه کنند و همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند هرکسی هر طور که می‌تواند باید در کنار مردم لبنان بایستد و اولین گزینه ما باید گزینه نظامی برای مقابله با اسرائیل باشد تا آن‌ها را سر جای خودشان بنشانیم و ان‌شاءالله ما پیروز این نبرد هستیم.

سعید بازقندی نیز پدر جوانی است که با فرزندی در آغوش به این اجتماع مردمی آمده است، او درباره احساسش بعد از شنیدن خبر شهادت سید مقاومت می‌گوید: باور به شهادت رسیدن سید حسن نصرالله، مانند شهادت حاج قاسم خیلی سخت و شک بزرگی بود، غصه من اکنون این است که چطور این جنایت انجام شد و نیروهای مقاومت منطقه باید کاری کنند که دیگر اسرائیل اجازه پیدا نکند که از این بیشتر به محور مقاومت و رهبران آن ضربه بزند.

او می‌افزاید: قطعا تنها انتقام خیال ما را راحت می‌کند، باید یک ضربه سخت و کاری به اسرائیل بزنیم و همان اندازه که ما شوکه شدیم و چه بسا بیشتر باید آن‌ها را شوکه کنیم.

در ادامه به سراغ نوجوان 17 ساله‌ای به نام مصطفی خرقانی می‌روم، او درباره احساسش از شهادت سیدحسن نصرالله می‌گوید: شهادت این مرد بزرگ مقاومت خیلی ناراحت‌کننده بود، مسئولان باید مانند زمان حیات شهید رئیسی که عملیات وعده صادق انجام شد، یک انتقام سخت واقعی از اسرائیل بگیرند تا بیشتر از این از خط قرمزها عبور نکند.

مهدیه زارع بهاری نیز دانش‌آموز 18 ساله‌ای است که به‌همراه دوستان خود به این اجتماع مردمی آمده است، او نیز می‌گوید: خبر شهادت سید حسن نصرالله مانند خبر شهادت شهید رئیسی تلخ و ناگهانی بود و فکر کردیم که یکی از عزیزانمان را از دست دادیم، از مسئولان تقاضا دارم که به‌صورت کامل از لبنان در برابر اسرائیل حمایت کنند و طبق پیام رهبر انقلاب این کار را همه مسلمانان جهان باید انجام دهند.

تا انتقام این خون‌ها را از غاصبان فلسطین نگیریم، آرام نمی‌نشینیم

در ادامه به سراغ یکی از جانبازان دفاع مقدس که در این اجتماع شرکت کرده بود، رفتم، محمود باقرزاد که هر دو چشم خود را در راه دفاع از وطن سال‌ها پیش از دست داده است، داغ شهادت سید مقاومت را خیلی سخت توصیف می‌کند و خواستار انتقام خون شهدای راه قدس می‌شود و می‌گوید: تا انتقام این خون‌ها را از غاصبان فلسطین نگیریم، آرام نمی‌نشینیم.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی که سخنران این مراسم است، طی سخنانی در رثای شهید سید حسن نصرالله گفت: در روزهایی که برخی از سیاسیون دیگر کشورها در حال لابی‌گری با اسرائیل بودند، این سید بزرگوار مردم مظلوم غزه را یک روز هم تنها نگذاشت.

ندای حیدر حیدر ترجیع‌بند این مراسم است و با پخش مداحی حاج حسین طاهری، همراهی مردم با این ذکر حال و هوای حماسی این اجتماع مردمی را دو چندان می‌کند.

هوا گرگ و میش است و مراسم رو به اتمام، دعای فرج، توسل به حضرت حجت(عج) و دعا برای نجات مسلمانان از شر اسرائیل و آمریکای جنایتکار پایان بخش این اجتماع حماسی است.

مردم مشهد به جز این اجتماع پرشور، امشب روبروی دفتر سازمان ملل متحد در مشهد نیز تجمع کرده‌اند و اعتراض خود را به سکوت مجامع جهانی نسبت به ترور ناجوانمردانه سید مقاومت توسط سگ هار منطقه، اسرائیل غاصب نشان داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.